Данное мероприятие – командный конкурс. От каждого 7 и 8 класса представлена команда, состоящая из пяти человек. Каждая команда сидит за своим столом.
На доске при помощи магнитов размещаются листы с названиями конкурсов, с обратной стороны листов указано количество баллов, присуждаемых за этот конкурс. Команды по очереди выбирают конкурсы, если конкурс – устный, то и отвечает та команда, которая выбрала этот конкурс, а остальные команды отвечают по очереди.
Жюри подводит итог после каждого конкурса и записывает результаты на доске.
Жеребьевка команд, т.е. их очередность при выборе конкурсов, проводится в устной беседе на английском языке. Ведущий задает вопросы на какую-либо тему (например, наш конкурс проводился в предверии дня Св. Валентина, и ведущий задавал вопросы об истории этого праздника, традициях, связанных с ним), та команда, которая больше и лучше отвечает, получает право первой выбирать конкурсы.
Названия конкурсов и максимум баллов, которые можно заработать в этом конкурсе:
The world of animals – 5 points
Fantastic reading – 10 points
Spaceflight – 19 or more points
Think and choose – 18 points
Will you continue – 15 points
Only questions – 10 points
Riddles – 8 points
Ход мероприятия.
I. Введение. Ведущий сообщает правила игры, представляет жюри, проводит беседу на английском языке для установления очередности команд.
II. Основная часть. Конкурсы.
III. Итог игры. Награждение команд – призеров.
Описание конкурсов.
- Fantastic reading . Чтение скороговорок на английском языке .
1) A man of words and not of deeds is like a garden full of weeds.
Needles and pins, needles and pins, when a man marries, his trouble begins.
Peter Piper picked a peck of pickled pepper. A peck of pickled pepper Peter Piper picked.
Only ten per cent of readers felt that they were healthy or very healthy.
Six sportsmen shooting snips; seven Severn salmons swallowing shrimps.
Britain has won the European Golden Song Contest for the ninth time. The winning song is “Bells are ringing” sung by Kay King.
2) Tiny Trevor takes twenty-two and two-thirds of a second
To tie two tired tigers to two tall trees.
How long does it take Tiny Trevor
To tie ten tired tigers to ten tall trees.Twinkle, twinkle little star,
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.Tommy Trot, a man of law,
Sold his bed and lay upon a straw,-
Sold the straw and slept on grass,
To buy his wife a looking glass.If wishes were horses,
Then Beggars would ride;
If turnips were watches,
I would wear one by my side.I cannot bear to see a bear,
Bear down upon a hare.
When bare of hair he strips the hare
Right there I cry; “Forbear!”A shoemaker makes shoes without leather,
With four elements all together;
Fire, water, earth and air,
And every customer takes tow pair.
Дети из каждой команды вытягивают один билетик со скороговорками сначала из первого набора, затем из второго, выбирают, кто из команды читает первую, а кто вторую скороговорку. Дается 1 минута на подготовку, и дети читают. Жюри оценивает правильность произношения всех слов и скорость чтения. Максимум – 5 баллов за чтение каждой скороговорки, итого команда может получить от 2 до 10 баллов за этот конкурс.
- The World of Animals . Конкурс диалогов о животных.
Каждая команда готовит и разыгрывает диалог, в котором бы говорилось о животных. Время на подготовку – 5 минут. Первой выступает та команда, которая выбрала этот конкурс, далее остальные по очереди. Жюри оценивает команды по 5-балльной системе.
- Spaceflight. Аудировани е + лексический конкурс.
В этом конкурсе участники команд делятся: 2 человека выполняют задание по аудированию, остальные составляют и записывают слова, которые можно составить из букв слова spaceflight
.
Команды получают по 1 баллу за каждое правильное слово, составленное из букв, за то время, пока другие слушают текст.
В аудировании задание – услышать и подставить пропущенное слово. Текст взят из учебника “New Millennium English – 5” авторов Н.Н.Деревянко, С.В.Жаворонкова и др. (Unit 12 Lesson 6 Ex.1). Текст включается в аудиозаписи. Здесь предлагается полный вариант текста, подчеркнутые слова пропущены в бланках, которые выдаются учащимся. За каждое правильно вставленное слово – 1 балл.
Dear 1) friends from Earth!
Welcome to Greenless!
A hundred years 2) ago
it wasn’t Greenless. There were green forests, grass and 3) flowers
on our planet. A lot of 4) birds and animals
lived in the forests and mountains near 5) beautiful lakes
and rivers. There were 6) a lot of fish
in the seas and oceans. People liked 7) life
in towns and villages.
Now the planet is lifeless. We live 8) underground
. Our climate 9) changed
. It’s the mystery of Greenless. We think you 10) can help
us to find out its 11) mystery
.
We found a very 12) old
manuscript.
Listen!
People of the planet, keep it 13) clean .The 19) writing ends here. No end! No 20) answer !Why is the planet lifeless?
Your 14) planet is your home.
Be careful: Don’t 15) litter your planet.
Don’t light 16) fires .
Don’t 17) cut down the trees.
Don’t 18) kill the animals.
We didn’t …
- Think and choose . Подумай и подбери правильный вариант ответа.
Командам выдаются следующие бланки, которые выполняются совместно всей командой и отдаются жюри (каждый правильный ответ оценивается в 1 балл, итого – 18 баллов максимум):
Choose the right variant .1. Goodnight! |
A. Here you are. C. I think so. |
II.
1. Ted is a _______________
a) city b) surname c) first name
2. Bookshelf is a ____________________
a) piece of furniture b) place c) room
3. Italy is a _____________________
a) nationality b) country c) language
4. Bathroom is a _________________
a) country b) boy’s name c) room
5. Russian is a ___________________--
a) language b) surname c) country
6. Dinner is a _________________________
a) drink b) dish c) meal
7. Supermarket is a __________________
a) farm b) job c) shop
8. Farmer is a ___________________
a) first name b) job c) place
9. Bus stop is a _________________
a) place b) country c) sport
- Will you continue. Продолжи мысль .
Дети вытягивают по одной карточке из трех наборов карточек, на которых записано начало предложения. Они должны через 2-3 минуты сказать свое продолжение. Жюри оценивает грамматическую и лексическую правильность предложенных мыслей, их объем, т.е. желательно, чтобы человек сказал не одну краткую фразу, а раскрыл свою мысль, пояснил ее в 4-5 предложениях. От команды выступают три человека, каждый может получить максимум 5 баллов, итого за конкурс от 3 до 15 баллов.
Наборы карточек следующие:
1.
I feel proud when ….
I feel sorry when ….
I feel wonderful when ….
I feel unhappy when ….
2.
I think friends should ….
I think teachers should ….
I think children should ….
I think parents should …….
3.
Sport is important in my life because ….
Music is important in my life because ….
Computer is important in my life because ….
Reading is important in my life because ….
- Only Questions . Конкурс на правильное написание вопросов.
Каждая команда получает бланк и пишет вопросы, затем отдает их жюри. Конкурс оценивается в 10 баллов максимум, т.е можно получить по 2 балла за каждый правильно написанный вопрос.
Write questions .
- Many people learn foreign languages. (Why?)
- They are writing. (What?)
- This plane leaves for London. (When?)
- She wrote a lot of poems last year. (How many?)
- He has never been to New-York. (Where?)
- Riddles. Загадки.
Дети должны соединить начала и концы английских загадок и написать ответы по-английски (тогда он будет оцениваться в один балл) или по-русски (в этом случае команда получит лишь 0,5 балла). Итого максимум можно получить 8 баллов за этот конкурс.
Riddles 1. It is red and white. 2. It’s blue. 3. It’s yellow. 4. It’s red. |
A. It feels very hot. B. You find it in the garden. C. You find it in the bathroom. D. You find it in your pens. |
Answers
1-
2-
3-
4-
Толстикова Елена Александровна
Учебное заведение:
ОБПОУ "КАТК"
Краткое описание работы:
Внеклассное мероприятие по английскому языку "Путешествие по Великобритании". Мероприятие способствует расширению страноведческого кругозора по стране изучаемого языка, воспитанию интереса и уважения к культуре, истории, традициям данной страны.
Сухарева Анна Юрьевна
Учебное заведение:
МБУ ДО ЦДОД
Краткое описание работы:
Праздник для детей «День Благодарения»Цель: познакомить учащихся с одной из форм проявления иноязычной культуры, а именно с праздником «День Благодарения».Задачи:образовательная: расширение кругозора учащихся.развивающая: развитие познавательной активности и творческих способностей учащихся, формирование мотивации к изучению английского языка и умений использовать полученную информацию в новой коммуникативной ситуации.воспитательная: развитие интереса к культуре и традициям других народов.
Холмогорцева Екатерина Анатольевна
Учебное заведение:
МОБУ СОШ с. Новое Барятино
Краткое описание работы:
Данная работа помогает обобщить и подитожить знания учащихся о биографии Льюиса Кэролла, заострить внимание на основных моментах его жизни, подробнее остановиться на главном произведении Льюиса Кэролла "Алиса в стране чудес".
Присыч Наталья Александровна
Учебное заведение:
КГУ "Корнеевская средняя школа"
Краткое описание работы:
В данном мероприятии задания рассчитанные для учащихся 3-4 классов. Задания по пройденным темам. Дети очень любят соревноваться. Это повышает стимул к изучению английского языка. Можно придумать названия команд или дети сами придумывают. Нарядиться в костюмы.
Маркова Надежда Владимировна
Учебное заведение:
МАОУ "СОШ № 76"
Краткое описание работы:
Проектная методика дает учащимся возможность выразить свои мысли и идеи в удобной для них форме (презентация, коллаж, схема, таблица, статья, плакат), развивает самостоятельность принятия решений у учащихся, учит размышлять, работать в команде, выполнять различные социальные роли.
Луговая Наталья Николаевна
Учебное заведение:
МБОУ СОШ №3 город Мантурово Костромской области
Краткое описание работы:
Методика проведения внеклассных занятий направленных на развитие навыка говорения учащихся в младший школе. Методика позволит разнообразить способы работы с новой лексикой, ее закрепления и повторения.
Лучшие конспекты внеклассных мероприятий по английскому языку на сайте Конспектека
Существуют несколько видов внеурочной деятельности учащихся в школе. В первом случае, мы можем говорить о выполнении текущего домашнего задания, подготовке выступлений и докладов, написании сочинений на заданную тему, подготовке различных учебных проектов. Вторая часть внеклассных мероприятий связана с уроками опосредовано и может включать в себя занятия в секциях и кружках, посещение предметных факультативов - все, что призвано удовлетворить всевозможные интересы учащихся.
В данном разделе нашего сайта представлены сценарии, которые помогут вам в проведении интересного внеклассного мероприятия по английскому языку на любую тему. Лучшие педагоги со всей страны присылают нам свои авторские материалы, которые мы публикуем на нашем сайте. Наша база постоянно растет и планы-конспекты внеклассных мероприятий по английскому языку являются не единственным видом методических разработок, представленным у нас. Вы сможете найти на нашем сайте все, что требуется для успешной и продуктивной работы педагога, а также опубликовать свои наработки и получить свидетельство.
Данный ресурс содержит план-конспект внеклассного мероприятия и презентацию с иллюстративным страноведческим материалом об особенностях традиций празднования Нового года в различных странах. Данная методическая разработка может быть использована во внеурочное время - на празднике Новый год в 5-6 классах с целью развития познавательных интересов и творческого потенциала учащихся, изучающих иностранный язык.
Презентация посвящена изучению одного из аспектов культуры британцев - особенности подготовки и празднования Рождества. При изучении иностранного языка учащиеся должны знакомиться с особенностями культуры и быта народов других стран. Презентация "Традиции празднования Рождества в Великобритании" будет интересна и полезна всем, кто начинает учить иностранный язык.
В данной работе предложены вопросы об Англии, России и Америке по географии, музыке, искусству, политике, литературе, интересные факты, королевские семьи и знаменитые люди. Вопросы разбиты на 3 части в основной презентации "Your own game".
Интерактивная игра-викторина "What is missed?"/ "Чего не хватает на картинке?" - командная или индивидуальная игра на английском языке по мотивам популярной игры "Где логика?". Разработка предназначена для учащихся 6-9 классов.
Викторина развивает коммуникативную компетенцию учащихся на английском языке, внимательность и наблюдательность. Учить давать объяснения слов на английском языке. Кроме того, учащиеся закрепляют пройденный материал по теме "Достопримечательности Лондона" (6 картинок) в интересной и увлекательной форме.
Целевая аудитория: для 7 класса
Интерактивная командная игра-викторина «Полиглот» предназначена для учащихся 5-11 классов школ с углублённым изучением английского языка. Для учащихся, изучающих второй иностранный язык (французский, немецкий, испанский) с 5-ого класса. Может быть использована во внеурочной деятельности и на внеклассном мероприятии по иностранным языкам. Если в школе не изучаются вторые иностранные языки, то все вопросы можно задавать только на английском (Таблица для ведущего прилагается).
В увлекательной форме учащиеся развивают коммуникативную компетенцию, учатся работать в команде, слышать друг друга. С помощью данной разработки ребята повторяют пройденный материал по страноведению, истории, географии на иностранном языке и узнают много нового в интересной и увлекательной форме.
Учащиеся всегда принимают активное участие в викторине и с большим интересом отвечают на вопросы. Данная игра даёт возможность проявить себя всем участникам с разными уровнями владения иностранными языками.
Целевая аудитория: для 9 класса
Ув. коллеги! Данный ресурс представляет собой внеклассное мероприятие, которое можно провести на заключительном уроке в 6 классе или во внеурочное время.
Цель мероприятия - обобщение, систематизация и расширение социокультурных знаний по теме "The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland", повышение уровня мотивации в изучении языка, стремление познать новое.
Учащимся предлагается побывать на следующих станциях:History, Museums, Monuments, Sports, Parks, Traditions. На каждой из станций ребятам предлагаются разные задания. Презентация содержит много иллюстративного материала и дополнительной информации. Данное мероприятие можно проводить как для команд, так и для индивидуального участия учеников
Ресурс содержит конспект мероприятия с навигацией по слайдам презентации. В презентации есть слайды, содержащие правильные ответы. Также приложен звуковой файл, он не содержится в презентации, но его можно включать отдельно фоном, когда учащиеся выполняют задания. Тексты заданий прилагаются отдельно. Правильные ответы на задания можно найти не только в презентации, но и в конце конспекта мероприятия.
Целевая аудитория: для 4 класса
Ресурс содержит:
Конспект урока с навигацией по слайдам презентации;
Презентацию, в которой представлен небольшой материал на английском языке о праздниках и традициях англо-говорящих стран. На 3 и 12 слайдах прикреплены звуковые файлы, которые активируются по щелку мыши на триггер. Также в презентации представлены тестовые задания на проверку полученных знаний.
Дети знакомятся с таким понятием как синквейн и учатся его писать в конце мероприятия (рефлексия). Ресурс еще содержит приложение (текст о праздниках на русском языке), 2 звуковых аудиофайла, карту знаний и бланк для оценивания.
Цели:· знакомство с традициями и обычаями англо-говорящих стран, использовать речь, адекватную ситуации общения; осознание реалий иноязычной культуры, развитие навыков работы в группе; развитие творческого потенциала; развитие ловкости, сноровки
Подходит для любого УМК.
Целевая аудитория: для 6 класса
Викторина адресована в первую очередь для учащихся, изучающих немецкий язык как второй иностранный по УМК "Горизонты,5 класс",автор Аверин М.М., так как позволяет в игровой и творческой форме повторить материал за 1-ое полугодие. Данный сценарий подойдет в работе и остальным учителям,поскольку содержит базовую лексику, типичную грамматику и будет полезен в использовании на уроках и при подготовки внеклассного мероприятия.
Целевая аудитория: для 5 класса
The beauty of poetry is the beauty of language
The aim of the competition:
To develop the creative abilities of students;
To increase the motivation of students to learn English;
Contribute to a deeper mastery of the language;
Foster respect for the culture of the language is spoken;
Develop public speaking skills.
Hardware: PC, multimedia projector, certificates to be awarded.
Nominations: "The best pronunciation", "Expressive reading", "Stage skill."
Criteria for evaluation.
Performance of children assessed on a scale on the following criteria:
The correct pronunciation of English words;
Observance of intonation;
Expressive reading of the poem.
The motion of the competition
Good day dear friends, teachers and students! Please allow me to start our competition by name “ The beauty of poetry is the beauty of language”
Welcome to our poem competition!
Today we will recite and listen to different poems of the English and American poets of different times, also the thought about poetry of famous people. Imagine your poem before your eyes and try to present it as clear as you can to reach the hearts of the listeners. Somerset Maugham once said “The crown of literature is Poetry. It is its end and aim. The writer of prose can only step aside when the poet passes”.Look at the blackboard, where you can some of them. And today we will remember their poems.
Allow me to introduce our participants!
Today you will recite poems in English and our
highly- respected jury find out who can do it very well. Don’t be shy, dear participants; try to act out the poems artistically and in a natural manner.Let’s start with one of the most beautiful poems of English literature and listen to our student from 5th grade Good luck!
Tanirbergenova Dilnaz – 5D
Azimkhanova Anel – 5D
Serikkaly Aisha – 5D
Bagdatova Aruzhan – 5A
Mustahanova Aruzhan – 5A
As poetry is a very special thing, which you cannot see, but only feel, everybody from you must express the image of your poem by means of excellent expressiveness and correct intonation and tone of your speech.
Let me invite the students of the 6 th form
Kayrbekov Aly
Kozhamuratov Ersain
Akhmetkhanov Sanzhar
Serik Erniyaz
Mukhtarova Gulzat
Kayrbekova Adina
Zaripov Dyas
Poetry is a form of literary art in which language is used to express various emotions. Poetry is a piece of literature written by a poet in verse. Poetry is the language of imagination, feelings and emotions. As one famous Englishman said "Poetry is what makes me laugh or cry or yawn, what makes me want to do this or that or nothing." Poetry is a lot of things to a lot of people.
Let me invite the students of the 7 th form
Kulzhanova Botagoz
Let me invite the students of the 8 th form
Karybayeva Gulnur
Koshanov Danel
Samatova Aydana
Rakhymkhanova Aray
Kitty and Betty
Kitty’s house is in the country,
Betty’s house is in the city.
Kitty likes to stay with Betty,
Betty likes to stay with Kitty.
Betty likes the country best,
Kitty likes the busy city.
That is a lucky thing
For Betty and for Kitty.
The weather
When the weather is wet
We must not fret.
When the weather is cold
We must not scold.
When the weather is warm
We must not storm.
But be thankful together
Whatever the weather.
Blackbirds
There were two blackbirds,
Sitting on a hill,
The one named Jack,
The other named Jill;
Fly away, Jack!
Fly away, Jill!
Come again, Jack!
Come again, Jill!
A Child Wish.
I want to live
And not to die!
I want to laugh
And not to cry!
I want to feel
The
summer sun
I want to sing
When life is fun.
I want to fly
Into the blue.
I want to swim
As fish do.
I want to stretch out
Friendly hands
To all the young
Of other lands.
I want to laugh
And not to cry!
I want to live
And not to die!
Night
The sun descending in the west,
The evening star does shine;
The birds are silent in their nest,
And I must seek for mine.
The moon, like a flower,
In heaven`s high bower,
With silent delight
Sits and smiles on the night.
Book, Look!
Since books are friends,
They need much care.
When you are reading them,
Be good to them and fair!
Use books-marks, children,
To hold your place,
And don`t turn a book
Upon its
clear face.Remember, children, then:
Books are meant to read.
Not cut or colour them-
No, really never indeed!
Clouds
White sheep, white sheep
On a blue hill.
When the wind stops
You all stand still.
You walk far away
When the winds blow.
White sheep,white sheep,
Where do you go?
Question
Some people live in the country
Where the houses are very small,
Some people live in the city
Where the houses are very tall.
But in the country where the houses are small,
The gardens are big,
And in the city where the houses are tall,
There are no gardens at all.
Where do you live?
Secret Ambitions
People sometimes say to me:
«Tell me, what do you want to be?»
I usually answer, «I don`t know»,
But it isn`t really so:
I want to win an Olympic race,
I want to see the Earth from space,
I want to travel to Timbuktu,
I want to be rich and famous, too.
I want to star on Hollywood`s screen,
I want to invent a new machine,
I want to be very clever and wise,
I want to win the Nobel prize.
But most all, I want to be.
Sonnet
I wish I could remember that first day,
First hour, first moment of your meeting me,
If bright or dim the season, it might be
Summer or Winter for aught I can say;
So unrecorded did it slip away,
So blind was I to see and to foresee,
So dull to mark the budding of my tree
That would not blossom yet for many a May.
If only I could recollect it, such
A day of days! I let it come and go
As traceless as a thaw of bygone snow;
It seemed to mean so little, meant so much;
If only now I could recall that touch,
First touch of hand in hand – Did one but know!
Christina Rossetti
Big Ban
Big Ban is high above the town,
It is a symbol of the Crown.
Its sight is handsome in the noon,
At night, it’s shining like a moon.
It has as many as four faces.
The deep voices heard in many places
Its work is industrious, in fact.
It tells the time to everyone,
The job is said to be well-done.
Sometimes its stroke is like a call
Of old Sir Benjamin Hall.
Twinkle, twinkle, little star
Twinkle, twinkle, little star,
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.
When the blazing sun is gone,
When he nothing shines upon,
Then you show your little light,
Twinkle, twinkle, all the night.
Then the traveller in the dark,
Thanks you for your tiny spark,
He could not see which way to go,
If you did not twinkle so.
In the dark blue sky you keep,
And often through my curtains peep,
For you never shut your eye,
"Till the sun is in the sky.
As your bright and tiny spark,
Lights the traveller in the dark.
Though I know not what you are,
Twinkle, twinkle, little star.
At the Seaside (2 балл )
Robert Louis Stevenson
When I was down beside the sea
A wooden spade they gave to me
To dig the sandy shore.
My holes were empty like a cup,
In every hole the sea came up,
Till it could come no more.
Bed in Summer
Robert Louis Stevenson (4 балл )
In winter I get up at night
And dress by yellow candle-light.
In summer quite the other way,
I have to go to bed by day.
I have to go to bed and see
The birds still hopping on the tree,
Or hear the grown-up people’s feet
Still going past me in the street.
And does it not seem hard to you,
When all the sky is clear and blue,
And I should like so much to play,
To have to go to bed by day?
Rudyard Kipling (6 балл )
I keep six honest serving-men
(They taught me all I knew);
Their names are What and Why and When
And How and Where and Who.
I send them over land and sea,
I send them east and west;
But after they have worked for me,
I give them all a rest.
I let them rest from nine till five,
For I am busy then,
As well as breakfast, lunch, and tea,
For they are hungry men.
But different folk have different views;
I know a person small-
She keeps ten million serving-men,
Who get no rest at all!
She sends"em abroad on her own affairs,
From the second she opens her eyes –
One million Hows, two million Wheres,
And seven million Whys!
Winter Time
Robert Louis Stevenson (8 балл )
Late lies the wintry sun a-bed,
A frosty, fiery sleepy-head;
Blinks but an hour or two; and then,
A blood-red orange, sets again.
Before the stars have left the skies,
At morning in the dark I rise;
And shivering in my nakedness,
By the cold candle, bathe and dress.
Close by the jolly fire I sit,
To warm my frozen bones a bit;
Or with a reindeer-sled, explore
The colder countries round the door.
When to go out, my nurse doth wrap
Me in my comforter and cap,
The cold wind burns my face, and blows
Its frosty pepper up my nose.
Black are my steps on silver sod;
Thick blows my frosty breath abroad;
And tree and house, and hill and lake,
Are frosted like a wedding-cake.
Jabberwocky
Lewis Carroll (10 балл)
All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
He took his vorpal sword in hand:
Long time the manxome foe he sought –
So rested he by the Tumtum tree,
And stood a while in thought.
And, as in uffish thought he stood,
The Jabberwock, with eyes of flame,
Came whiffling through the tulgey wood,
And burbled as it came!
One two! One two! And through and through
The vorpal blade went snicker-snack!
He left it dead, and with its head
He went galumphing back.
"And hast thou slain the Jabberwock?
Come to my arms, my beamish boy!
Oh frabjous day! Callooh! Callay!"
He chortled in his joy.
"Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gimble in the wabe:
All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.
So I can see you can recite the poems very well. What poems do you like? Why do you like this poem?
Let me finish by the words of Rita Dove: “Poetry is language at its most distilled and most powerful”.
Thank you very much for your attention. Our competition is over.